„Szerezd meg hát mind!”
Kis szörnyek, nagy profit. A Pokemon című rajzfilmsorozatot, ha másként nem, hallomásból szinte mindenki ismeri, a jellegzetes figurák pedig szintén könnyen azonosíthatók. A sorozat a kilencvenes években hódította meg hazánkat, és bár azóta már nem olyan felkapott, még mindig van egy nagyon jelentős és hűséges rajongótábora világszerte.
Az animén kívül a Pokemon-brandhez tartoznak mangák (japán képregények), kártya és videójátékok is. Ezutóbbiakat ráadásul Nintentodo húzócímei közé sorolhatjuk. A „Pokemon” felirattal lassan húsz év után is szinte bármit el lehet adni a kulcstartótól a pólókon keresztül a különböző rágcsálni valókig. A főcímdal szövegét pedig világszerte milliók tudják álmukból felkeltve is. A mai napig vezeti a legjövedelmezőbb franchise-ok listáját, olyan neveket utasítva maga mögé, mint a Harry Potter, az Avengers, vagy akár a Star Wars.
Bár hihetetlennek hangzik, az IGN beszámolója szerint a „Pokemon” név eddig 92 milliárd dollárnyi bevételt generált világszerte, amivel messze megelőzi az előbb említett címeket. A 2016-ban okostelefonokra kiadott Pokemon Go nevű játékot 130 millióan töltötték le, és egymaga 795 millió dollárnyi profitot hozott a konyhára. Ezzel a világ 4. legsikeresebb telefonos játéka cím büszke birtokosa.
Nem csak a képernyő előtt, nem csak a virtuális térben
Érdemes még szót ejteni a kifejezetten erre a márkára szakosodott, világszerte megtalálható Pokemon Centerekről, amik lényegében mindenféle árucikket kínálnak, aminek valami módon köze van a zsebszörnyekhez. Még egy park is épült a Disneyland mintájára (némiképp szerényebb kivitelben), ahol elrejtett figurákat lehetett keresni – tényleges kincsvadászatra invitálva a látogatókat.
Ha ez nem lenne elég, Japánban éttermek és kávézók is találhatók, amiknek a kínálata teljesen ehhez a márkához van igazítva. Az étlapon és itallapon Pokemon-tematikájú ételek, és italok találhatók kreatív díszítéssel. Ezek az üzletek és éttermek turisták ezreit vonzzák a szigetországba minden évben.
Hazánkban is sok-sok rajongó várja minden évben izgatottan a Mondo-Con nevű rendezvényt, mely a különböző animékre és játékokra koncentrál. Az ehhez hasonló közönségtalálkozókon rendszerint van cosplay (jelmez) verseny is – nem meglepő módon minden évben találkozhatunk valamilyen Pokemonból ismert szereplőnek öltözött rajongóval. Sokan a felnőttek közül is megőrizték gyermekkori szenvedélyüket a kis szörnyek iránt, és természetesen a mostani generáció körében is hódít a sorozat – még ha nem is olyan mértékben, mint a kilencvenes évek végén.
Természetesen a legtöbben nem engedhetik meg maguknak, hogy elmenjenek Tokióba, és kiélvezzék az ottani centerek, vagy a témapark nyújtotta lehetőségeket. Mindazonáltal egy kis kreativitással meglephetjük rajongó barátainkat, családtagjainkat és idevarázsolhatjuk a témaparkot. Nyomtathatunk papírra, vagy akár háromdimenziós nyomtatóval Pokemonokat, amiket aztán elrejthetünk, és indulhat is a vadászat! Ami az ételeket illeti, rengeteg kreatív, tematikába illő tálalás található az interneten (példának okáért Pinteresten).
Talán a legegyszerűbb megoldás süteményeket készíteni, elvégre ezek az édességek hagyományosan bármilyen formát ölthetnek, így nem hat furcsán, ha zsebszörnyek alakját kölcsönözzük nekik. Szerencsére nem szükséges a várost járva keresgélnünk: elvégre több internetes oldal is specializálódott süteményformákra. Nem egy ilyen weblap kínálatában találhatók meg a Pokemon ihlette sütikiszúrók, díszítőelemek.
A süteményformákkal az is elérheti a kívánt hatást, aki egyébként nem egy konyhatündér. Ha beszereztünk ezek közül néhányat, nincs más dolgunk, mint a már ismert módon elkészíteni a finomságokat. Ezen édességek garantáltan feldobják a gyerekek születésnapi zsúrját, de akár egy felnőtt rajongónak szervezett meglepetésbulit is.
A Pokemon márka a 2022-ben is sikeres volt, és egyelőre semmi nem utal arra, hogy ez változna a közeljövőben. A rajongótábora több mint 20 év után is lelkes és hűséges, ráadásul az új generációban is hódít. Egy darabig tehát egészen biztosan nem kell búcsút vennünk kedvenc szörnyecskéinktől.
Blog
A kultúra szerepe a nyelvtanulásban
A kultúrát és a nyelvet gyakran elválaszthatatlannak nevezik, a köztük lévő kapcsolat pedig valóban rendkívül
A keresőoptimalizálás kultúrája
Amikor az internet, a weboldalak, a tartalomgyártás világát nézzük, akkor egy folyamatosan fejlődő, változó világba
Döbbenet! Terror Párizsban, az Eiffel-torony romokban
A világ megrázkódtató hírrel ébredt ma reggel, amikor bejelentették, hogy három
SIP panelek és MgO panelek az építőiparban
Az építőipar az egyik legdinamikusabban fejlődő szektorok közé tartozik, és a
Hasonló bejegyzések
„Szerezd meg hát mind!”
Kis szörnyek, nagy profit. A Pokemon című rajzfilmsorozatot, ha másként nem, hallomásból szinte mindenki ismeri, a jellegzetes figurák pedig szintén könnyen azonosíthatók. A sorozat a kilencvenes években hódította meg hazánkat, és bár azóta már nem
A bankok és a kripto piac
A vagyonkezelő intézetek mindig figyelemmel kísérték a felső tízezer, illetve a milliomosok befektetési szokásait. Ez érthető is, elvégre egy jó ügyfél alkalmasint sokkal többet hoz a banknak, ráadásul kevesebb munkát jelent, mint száz, vagy akár
Tégla vagy SIP panel?
A tégla és a sip panel mindkét építési módszer népszerű a mai napig, és mindkettőnek megvan a saját előnye és hátránya. A döntés azonban attól függ, hogy milyen építési igényeid