Drámai változás a Google Hírekben

2024. május 29.Blog
FőoldalDrámai változás a Google Hírekben

Drámai változás a Google Hírekben

2024. április 25-től jelentős változások léptek életbe a weboldal tulajdonosok számára. Az eddig megszokott módon már nem lehet új kiadványokat felvenni a Google Hírek kiadói központjába (Google Publisher Center).

A hirtelen bevezetett, radikális intézkedés az egész webre kihat, és az év végére várható, hogy a jövőben már csak automatikusan kerülhetnek be oldalak a Google News központjába, olvasható a seovip.hu közleményében.

Mit hoz a jövő?

Korábban a weboldalak tulajdonosai manuálisan adhatták hozzá saját oldalaikat (kiadványaikat) a központhoz. Ezt a folyamatot a felhasználók követhették, és a Google Hírekben is megjelentek ezek a tartalmak. A már korábban létrehozott kiadványokhoz a tulajdonosok továbbra is hozzáférhetnek, de ez csak az év végéig lehetséges, ezt követően a Google teljes mértékben automatizálja a folyamatot.

Mi változik?

Az új rendszerben már nem lehet manuálisan új kiadványokat létrehozni, mivel a Google ezt a folyamatot teljes mértékben automatizálja. Ez azt jelenti, hogy az új kiadványok bekerülése is automatikus lesz, és a már korábban szereplő kiadványok esetén sem garantálja a Google Hírekben való megjelenést a technológiai óriás, hanem saját algoritmusai döntenek és szabályozzák ezt. Az azonosítás, bekerülés, valamint a rangsorolás is automatizált lesz.

Hogyan érinti ez a weboldal tulajdonosokat?

Az automatizált folyamat számos tényezőt vesz figyelembe, mint például a relevancia, szembetűnőség, hitelesség, frissesség, a hely és a nyelv, valamint a felhasználói szokások. Ezeket a keresőmotor igen komplex és bonyolult módon értékeli, ami új kihívásokat jelent a kiadók számára. Érdemes lesz még inkább odafigyelni a minőségre és a hozzáadott értékre.

A hazai linképítésre is rendkívüli hatással lesz

Hazai viszonylatban számos linképítő cég és szabadúszó kínálja szolgáltatásait PR cikk elhelyezési formában, gyakran használva a Google Hírekbe való bekerülést annak biztosítására, hogy az elhelyezett linkek garantáltan indexelésre kerüljenek a Google keresőjében. Ennek a gyakorlatnak most vége!

Azok a tartalmak és cikkek, amelyek nem szerepelnek a Google indexben (nem indexeli le a cég, így nem található meg a keresőben semmilyen formában a tartalom), az abban szereplő linkek értéke is pontosan NULLA. A linképítésnek akkor van értelme, ha a linket is leindexeli a Google, ez pedig akkor lehetséges, ha a tartalmat is leindexelte, amiben benne van.

– nyilatkozta Nagy Arnold, SEO szakértő, a seovip.hu tulajdonosa.

Mivel korábban is problémát jelentett szakmai viszonylatban az indexelés, így újabb megoldásokat kell keresni a SEO-ban és a linképítésben egyaránt, ha azt szeretnénk, hogy annak értékelhető hatása is legyen

– tette hozzá a szakember.

Az automatizálás következményei

Az automatizált rendszer következtében a weboldal tulajdonosoknak számos új kihívással kell szembenézniük. Az automatizáció a tartalmak azonosítását, bekerülését és rangsorolását is magában foglalja, ami azt jelenti, hogy az eddigi manuális kontroll megszűnik. Az algoritmusok döntik el, hogy mely tartalmak jelennek meg a Google Hírekben, ezáltal növelve a versenyt a minőségi és releváns tartalmakért.

Az új rendszer előnyei és hátrányai

Az automatizált rendszer előnyei közé tartozik, hogy a tartalmak gyorsabban és hatékonyabban kerülnek feldolgozásra. Az algoritmusok által végzett azonosítás és rangsorolás segíthet a legrelevánsabb és legfrissebb tartalmak kiemelésében, ami javíthatja a felhasználói élményt. Ugyanakkor a hátrányok között említhető, hogy a kiadók számára csökken a manuális kontroll lehetősége, és nagyobb hangsúly kerül az algoritmusok által meghatározott kritériumokra.

Az új kihívások kezelése

A weboldal tulajdonosoknak és SEO szakembereknek alkalmazkodniuk kell az új rendszerhez. Fontos, hogy megértsék az algoritmusok működését és a rangsorolási szempontokat. A tartalmak minőségének javítása, a relevancia növelése és a felhasználói élmény optimalizálása kulcsfontosságú lesz a siker érdekében. A kiadóknak érdemes lesz továbbá figyelmet fordítani a tartalmak frissességére és hitelességére is.

A jövő lehetőségei

Az automatizált rendszer hosszú távon számos lehetőséget kínál a weboldal tulajdonosok és SEO szakemberek számára. Az új kihívások egyben új lehetőségeket is jelentenek, hiszen a minőségi tartalmak és a relevancia kiemelése hozzájárulhat a weboldalak sikeréhez. A Google Hírek algoritmusai által meghatározott kritériumoknak való megfelelés segíthet a kiadóknak abban, hogy tartalmaik jobban teljesítsenek a keresőben.

Zárszó

A Google által bevezetett változások jelentős hatással vannak a weboldal tulajdonosokra és a SEO szakemberekre. Az új, automatizált rendszer kihívásokat és lehetőségeket is rejt magában. A siker érdekében fontos, hogy a kiadók megértsék az algoritmusok működését, és a tartalmak minőségére, relevanciájára és frissességére fókuszáljanak. Az új rendszerhez való alkalmazkodás hosszú távon hozzájárulhat a weboldalak sikeréhez és a felhasználói élmény javításához.

Blog

Hasonló bejegyzések

Drámai változás a Google Hírekben

2024. május 29.|

2024. április 25-től jelentős változások léptek életbe a weboldal tulajdonosok számára. Az eddig megszokott módon már nem lehet új kiadványokat felvenni a Google Hírek kiadói központjába (Google Publisher Center).

Népszerű építészeti megoldások 2024-ben

2024. április 30.|

Az építőipar 2024-ben az esztétikára, a minőségre és a környezettudatosságra törekszik, legalább is úgy tűnik az idei trendek előrejelzése alapján. Lássuk, melyek lesznek az idei évben azok a tényezők, melyek a nagyobb hangsúlyt kapnak az

Ismerjük meg közelebbről a virágkötészet kultúráját

2023. december 31.|

Amikor valakinek fiatal korában túlzás nélkül életre szóló döntést kell meghoznia nincs könnyű helyzetben. Az idősebbek persze próbálják átadni a fiatal 14 16 éveseknek a tapasztalataikat és legtöbben azt szokták kiemelni, hogy az a legfontosabb,