A keresőoptimalizálás kultúrája
Amikor az internet, a weboldalak, a tartalomgyártás világát nézzük, akkor egy folyamatosan fejlődő, változó világba tekintünk. A keresőoptimalizálásnak megvan a maga kultúrája, ami egész az 1990-es évekig vezet vissza.
A keresőoptimalizálás, vagyis a SEO és minden, ami ezzel kapcsolatos, az 1991-ben megjelent első weboldal elindításával kezdődött, vagy amikor az első keresőmotor elindult. A SEO története azonban hivatalosan 1997-ben kezdődött.
Bob Heyman, a Digital Engagement szerzője szerint a Jefferson Starship nevű rockzenekar menedzserének köszönhetjük a keresőoptimalizálás megszületését. Őt ugyanis felbosszantotta, hogy a zenekar hivatalos honlapja akkoriban valamelyik keresőmotor 4. oldalán szerepelt, ahelyett, hogy az 1. oldalon az 1. helyen lett volna.
A keresőmotorok megváltoztatták az információkeresés, a kutatás, a termékek és a szolgáltatások vásárlása, a szórakozás és a másokkal való kapcsolatteremtés módját. Szinte minden online célpont mögött egy keresőmotor áll, ezek összekötő erővé és iránytűvé is váltak a mindennapokban.
Egy kis történelem
Az 1900-as évek utolsó évtizedében a keresőmotorok világa még erősen versengő volt, mi választhattunk a motorok közül. Ha ebben a korszakban jó helyen akart valaki rangsorolni, akkor a trükk annyi volt, hogy a kulcsszavakat elégszer meg kellett ismételni az oldalon és a metaleírásokban. Emellett fontos volt az is, hogy a tartalom jó és releváns legyen, a HTML-címek pontosak legyenek és hogy elegendő tartalom legyen a honlapon. Ekkor, ha valaki előrébb szeretett volna kerülni a rangsorban, ezt kulcsszavakkal tudta megtenni. Ma ezt a gyakorlatot már szpemmelésnek hívjuk.
A történelmi események sorában 1994 a következő fontos állomás, amikor a Stanford Egyetem hallgatói, Jerry Wang és David Filo létrehozták a Yahoo-t. A webmestereknek ekkor kézzel kellett beküldeniük az oldalukat a Yahoo könyvtárába indexelésre, hogy a Yahoo megtalálja azt, amikor valaki keresést végez.

1996-ban aztán a Stanfordi Egyetem két másik diákja létrehozta a Backrub-ot, ami egy új keresőmotor, ami a bejövő linkek relevanciája és népszerűsége alapján rangsorolta a webhelyeket. 1997-ben Danny Sullivan elindított egy olyan weboldalt, ami a keresőiparral kapcsolatos híreket, a webes kereséssel kapcsolatos tippeket és információkat közölt. Fontos állomás volt, amikor 1998-ban elindult a Goto.com, ahol a hirdetők licitáltak, hogy az organikus keresési eredmények felé kerüljenek, ezt végül a Yahoo vásárolta fel.
2000-ben a Yahoo elég rossz stratégiai húzást hajtott végre, amikor partnerségbe lépett a Google-lal, és rábízta az organikus találatok működtetését. Ezt megelőzően a Google igen kevéssé volt ismert. A végeredmény pedig az lett, hogy a Yahoo minden keresési találatán azt állt, hogy „Powered by Google” és végül bemutatták a világnak a legnagyobb versenytársukat és a Google közismertté vált. Addig a keresőmotorok elsősorban az oldalakon található tartalom, a domainnevek, és az oldalak alapvető szerkezete alapján rangsorolták a webhelyeket. A Google mind a weboldalon belüli, mint az azon kívüli tényezőket figyelembe vette. De a többi, ahogy mondani szokták, már történetem.
Blog
Magyar vörösbor lett aranyérmes Dél-Koreában
Új lendületet kapott a magyar bor exportja Ázsiában Stratégiai áttörést ért el egy magyar borászat
Csúcstechnológia, csúcspénz: 2,5 milliós bérek az AI-értőknek
Polarizálódik az IT-piac, a tehetség lett az új valuta A mesterséges intelligencia radikálisan átalakítja a
A luxus kényelme otthon: hogyan illeszkedik egy masszázsfotel a modern enteriőrbe?
A modern lakberendezés ma már nemcsak az esztétikáról szól, hanem arról is, hogyan szolgálja a
Kultúra és test – hagyományos gyógyító módszerek és modern terápiák találkozása
Az emberi test és egészség megőrzése minden korban és kultúrában kiemelt jelentőségű téma volt. A
Hasonló bejegyzések
A térkő és a népi díszítőművészet kapcsolata
A népi díszítőművészet évszázadokon átívelő gazdag kincsestára mélyen gyökerezik a magyar kultúrában. Motívumai – mint a tulipán, a nap, a hullámvonal vagy a szív – nem csupán díszítések, hanem szimbolikus jelentéssel bíró elemek, amelyek generációkon
A szauázás múltja és jelene
Sokak fejében él az az általános kép, hogy ha szauna, akkor Finnország. Pedig nincs arra semmilyen tudományos bizonyíték, hogy ők találták volna fel a szaunát, ám az vitathatatlan, hogy Finnországban a szaunázásnak komolyan hagyományai vannak.
Alvási szokások a világ különböző pontjairól
Bár sokan a mai napig úgy gondolják, hogy az alvás csak egy biológiai szükséglet, hiszen ha a testünk elfárad, akkor meg kell pihennie, ám ez sokkal több ennél! Az alvási szokásainkat ugyanis társadalmi tényezők és






