A keresőoptimalizálás kultúrája

2023. május 13.Blog
FőoldalA keresőoptimalizálás kultúrája

A keresőoptimalizálás kultúrája

Amikor az internet, a weboldalak, a tartalomgyártás világát nézzük, akkor egy folyamatosan fejlődő, változó világba tekintünk. A keresőoptimalizálásnak megvan a maga kultúrája, ami egész az 1990-es évekig vezet vissza.

A keresőoptimalizálás, vagyis a SEO és minden, ami ezzel kapcsolatos, az 1991-ben megjelent első weboldal elindításával kezdődött, vagy amikor az első keresőmotor elindult. A SEO története azonban hivatalosan 1997-ben kezdődött.

Bob Heyman, a Digital Engagement szerzője szerint a Jefferson Starship nevű rockzenekar menedzserének köszönhetjük a keresőoptimalizálás megszületését. Őt ugyanis felbosszantotta, hogy a zenekar hivatalos honlapja akkoriban valamelyik keresőmotor 4. oldalán szerepelt, ahelyett, hogy az 1. oldalon az 1. helyen lett volna.

A keresőmotorok megváltoztatták az információkeresés, a kutatás, a termékek és a szolgáltatások vásárlása, a szórakozás és a másokkal való kapcsolatteremtés módját. Szinte minden online célpont mögött egy keresőmotor áll, ezek összekötő erővé és iránytűvé is váltak a mindennapokban.

Egy kis történelem

Az 1900-as évek utolsó évtizedében a keresőmotorok világa még erősen versengő volt, mi választhattunk a motorok közül. Ha ebben a korszakban jó helyen akart valaki rangsorolni, akkor a trükk annyi volt, hogy a kulcsszavakat elégszer meg kellett ismételni az oldalon és a metaleírásokban. Emellett fontos volt az is, hogy a tartalom jó és releváns legyen, a HTML-címek pontosak legyenek és hogy elegendő tartalom legyen a honlapon. Ekkor, ha valaki előrébb szeretett volna kerülni a rangsorban, ezt kulcsszavakkal tudta megtenni. Ma ezt a gyakorlatot már szpemmelésnek hívjuk.

A történelmi események sorában 1994 a következő fontos állomás, amikor a Stanford Egyetem hallgatói, Jerry Wang és David Filo létrehozták a Yahoo-t. A webmestereknek ekkor kézzel kellett beküldeniük az oldalukat a Yahoo könyvtárába indexelésre, hogy a Yahoo megtalálja azt, amikor valaki keresést végez.

1996-ban aztán a Stanfordi Egyetem két másik diákja létrehozta a Backrub-ot, ami egy új keresőmotor, ami a bejövő linkek relevanciája és népszerűsége alapján rangsorolta a webhelyeket. 1997-ben Danny Sullivan elindított egy olyan weboldalt, ami a keresőiparral kapcsolatos híreket, a webes kereséssel kapcsolatos tippeket és információkat közölt. Fontos állomás volt, amikor 1998-ban elindult a Goto.com, ahol a hirdetők licitáltak, hogy az organikus keresési eredmények felé kerüljenek, ezt végül a Yahoo vásárolta fel.

2000-ben a Yahoo elég rossz stratégiai húzást hajtott végre, amikor partnerségbe lépett a Google-lal, és rábízta az organikus találatok működtetését. Ezt megelőzően a Google igen kevéssé volt ismert. A végeredmény pedig az lett, hogy a Yahoo minden keresési találatán azt állt, hogy „Powered by Google” és végül bemutatták a világnak a legnagyobb versenytársukat és a Google közismertté vált. Addig a keresőmotorok elsősorban az oldalakon található tartalom, a domainnevek, és az oldalak alapvető szerkezete alapján rangsorolták a webhelyeket. A Google mind a weboldalon belüli, mint az azon kívüli tényezőket figyelembe vette. De a többi, ahogy mondani szokták, már történetem.

Blog

Hasonló bejegyzések

Drámai változás a Google Hírekben

2024. május 29.|

2024. április 25-től jelentős változások léptek életbe a weboldal tulajdonosok számára. Az eddig megszokott módon már nem lehet új kiadványokat felvenni a Google Hírek kiadói központjába (Google Publisher Center).

Népszerű építészeti megoldások 2024-ben

2024. április 30.|

Az építőipar 2024-ben az esztétikára, a minőségre és a környezettudatosságra törekszik, legalább is úgy tűnik az idei trendek előrejelzése alapján. Lássuk, melyek lesznek az idei évben azok a tényezők, melyek a nagyobb hangsúlyt kapnak az

Ismerjük meg közelebbről a virágkötészet kultúráját

2023. december 31.|

Amikor valakinek fiatal korában túlzás nélkül életre szóló döntést kell meghoznia nincs könnyű helyzetben. Az idősebbek persze próbálják átadni a fiatal 14 16 éveseknek a tapasztalataikat és legtöbben azt szokták kiemelni, hogy az a legfontosabb,